v Monográfia
1997. – Kiűzetés a Gutenberg téri galaxisból – Seneca Kiadó, Budapest, 1997 – 72 p. – Versek
Recenziók:
Orosz Ildikó – Kollár József: Kiűzetés a Gutenberg téri galaxisból – Könyv – 1998, január, 29., 10.
G. Komoróczy Emőke – Kiváló sporthulla – Az Irodalom Visszavág – 1999/ 1. http://www.iv.hu/modules.php?name=IVlapok&op=viewarticle&artid=474
2000. –Hattyú a komputer vizén (Posztanalitikus elme- és művészetfilozófia; kognitív tudomány) – PPKE, BTK, Piliscsaba 2000 – 168 p.
Recenziók:
Pléh Csaba – A Dos a boncasztalon – ÉS, XLIV. ÉVFOLYAM, 2000, 27. 18. http://www.es.hu/old/0027/kritika.htm
Ruzsa Ferenc – A rút kiskacsa a Szökőkútnál – Magyar Filozófiai Szemle, 2000/4-6. 420-431. http://epa.oszk.hu/00100/00186/00007/ruzsa0004.html
Szikra Ágnes – Hálófonák – Magyar Narancs, 2000, július, 27., 39.
Pápai György – Kollár József: Hattyú a komputer vizén – Budapesti Könyvszemle (BUKSZ), 2001, 1. http://www.kontextus.hu/Buksz/2001_01/szemle/szemle.html#papay
Készman József – Egohiszti - Gépelmék kora – Balkon, 2001, 03. http://www.balkon.hu/balkon_2001_03/kollar_text.htm
Molnár Dániel – Egy filozófus énkeresése a virtualitás tükrében – Az Irodalom Visszavág, 2001, http://www.iv.hu/modules.php?name=IVlapok&op=viewarticle&artid=251
2003. – A távol- és jelenlét esztétikája Tót Endre művészetében / Aesthetics of Presence and Absence in Endre Tot's Art – Új Művészet Kiadó, Budapest, 2003, – 226 p. (magyar és angol nyelven, társszerzővel)
Recenziók:
Hernádi Miklós – „Valami új avantgárdnak nyomát se látni” – ÉS, 47, 28. szám
Pap Vera Ágnes – Sinkovits-Kollár: Tót Endre – Szépirodalmi Figyelő, 2003/4. 112.
Perneczky Géza – Totál mellé – Új Művészet – 2003, október
Borók Szabolcs – Logócentrizmus – Balkon – 2003, november
Tatai Erzsébet – Homo ludens – Műértő – 2004, január
Tatár Sarolta – Önreprezentáció az én halála után – Az Irodalom Visszavág – 2004, tél
Máthé Andrea – Értelmezés vagy kisemmizés? Kollár-Sinkovits: Tót Endre –, Holmi – 2004, 8.
v Fordítás
2003. – Richard Shusterman – Pragmatista esztétika – Kalligram, Budapest-Pozsony – (Fordította, utószó: Kollár József) – 512. p.
Recenziók:
Bárány Tibor – Pragmatisták a házban – ÉS – 48. 20
http://www.es.hu/pd/display.asp?channel=KRITIKA0426&article=2004-0630-1113-20SCTB
Benyovszky Krisztián – T. S. Eliottól a rapig – Új Szó – 2003. november 13
http://www.ujszo.com/clanok.asp?vyd=20031113&rub=prnt26272142041&cl=74397
P. Szathmáry István – Richard Shusterman: Pragmatista esztétika – Szépirodalmi Figyelő – 2004/
http://www.szepirodalmifigyelo.hu/04-4-042-Shusterman_PSzathmary.pdf
v Tanulmányok kötetben
1988. – Gyilkosság a karteziánus színházban? (Hume és a kognitív tudomány) – in Pléh Csaba szerk. Megismeréstudomány és mesterséges intelligencia – Budapest, Akadémia Kiadó 1998, 19-40 pp
Hivatkozások:
Tófalvy Tamás – Egy nem is olyan különös házasság:
Descartes és a kognitív tudomány – In.: Gervain Judit-Pléh Csaba (Szerk.): A láthatatlan megismerés. Gondolat 2004, 23. p.
http://www.btk.pte.hu/tanszekek/irodalom/moderntsz/oktatok/tofalvytamas/Egy%20nem%20is%20olyan.rtf
Mund, K. 2001: Divináció és Szociológia, 53. p
http://hps.elte.hu/~km/tdk.doc
2000 – A mestersége perspektíva ontológiai helye a reneszánszban és most / The Ontological Position of Artifical Perspective in the Renaissance and Today – In Peternák Miklós és Erőss Nikolett szerk. Perspektíva /Perspective, Műcsarnok / C3 – 2000, 309-317 pp.
2001 – Tükörország narcisszuszai (elme- és művészetfilozófia az evolúció virtuálfényében) – In Kampis György és Ropolyi László szerk. Evolúció és megismerés, – Typotex Kiadó, Budapest, 2001, 239-255 pp.
2003 – Saját nyugat (utószó) in Richard Shusterman, Pragmatista esztétika –Kalligram Kiadó, Budapest-Pozsony, 2003
2003 – Naturalizált művészetfilozófia. A nyolcvanas és kilencvenes évek magyar művészete: történet és elmélet – Magyar Alkotóművészek Országos Egyesülete, Budapest, 2003, 165-185 pp.
Recenziók:
Tatai Erzsébet, Nyugtával dicsérd a napot - Gyönyörű ez a mai nap, a nyolcvanas és kilencvenes évek magyar művészetéről: történet és elmélet –Buksz, 2003, tél, 314-320. http://buksz.c3.hu/0304/02birtatai.pdf
Bán András –Történet és elmélet – Műértő, 2003, december
2004 – Az empátia mint analógia (kognitív modell) in. Pléh Csaba, Kampis György, Csányi Vilmos szerk.: Az észleléstől a nyelvig – Budapest, Gondolat, 2004, 172- 193 pp.
2005 – Két fejezet a Hattyú a komputer című könyvemből in Zsolnay József szerk.: A tudomány egésze (A magyar tudomány tudománypedagógiai szemléje), (a kézirat lezárva 2005, dec.) – Nemzeti Tankönyvkiadó, PC CD-ROM.
2005 – "Én állok minden fülke-fényben" (Naturalizált művészetfilozófia) in Markója Csilla szerk. Re-produkciók (Elméleti írások és elemzések a kortárs művészetről) – Magyar Alkotóművészek Országos Egyesülete, Budapest, 2005, 13-22 pp.
2005 – Álmodnak-e a diákok elektromos tanárokról? (Esztétizált etika evolúciós nézőpontból) u.o. – 2005, 23-39 pp.
2006 – Agyak a tartályban, a Mátrix és a vallási tapasztalat in Mezei Balázs szerk. Az értelemig és tovább, Szent István Társulat, Budapest, 2006, megjelenés alatt
2006 – Posztmodern én- és tudásgyár in Balogh Gábor (szerk.) A gondolkodás új útjai, Gondolat, 2006, megjelenés alatt
2006 – Az áramlások terei (Az épület mint szobor, a szobor mint épület) –
Szobrászat és környezet – Magyar Szobrász Társaság, Budapest, 2006.
v Tanulmányok periodikumban
1998 – Egy intelligens nagynéni villával eszik? (Hume és a klasszikus kognitivizmus) – Magyar Filozófiai Szemle, 1998/1-2-3. 71-104 pp.
Hivatkozás:
Csató Károly– Egy utolsó szociográfia felé –
http://forras.rkk.hu/9907/csato.html
1997/98 – Gyilkosság a karteziánus színházban? (Hume és a kognitív tudomány) – Magyar Pszichológiai Szemle, 1997/98, LIII. (37), 1-4. 19-40 pp.
Hivatkozás:
Tófalvy Tamás – Egy nem is olyan különös házasság:
Descartes és a kognitív tudomány – In.: Gervain Judit-Pléh Csaba (Szerk.): A láthatatlan megismerés. Gondolat 2004, 23. p.
http://www.btk.pte.hu/tanszekek/irodalom/moderntsz/oktatok/tofalvytamas/Egy%20nem%20is%20olyan.rtf
Mund, K. 2001: Divináció és Szociológia, 53. p
http://hps.elte.hu/~km/tdk.doc
1999 – "Az elme- és a művészetfilozófia flörtje”, Gond, (A debreceni esztétikai kongresszus különszáma) – 1999, 127-140 pp.
1999 – Illúziók illúziók nélkül (Elme- és művészetfilozófia) – Az Irodalom Visszavág, 1999, ősz, 100-108 pp.
2000 – Polüphémosz szeme – Vulgo, 2000/1-2, 263-273 pp.
2000 – Hogy mily álmok jőnek – Életünk, 2000/3. 266-275 pp.
2001 – Ki fél a kövér szerdáktól? (Az aspektuslátás, a másodlagos jelentés, valamint a seeing-as, a seeing-in és a stílus) – Magyar Filozófia Szemle, (Wittgenstein különszám) 2001, 3, 399-415 pp.
2002 – Stills from the Soap Opera: The Death of Painting – PRÆSENS, 2002, 2, 118-121 pp.
2002 – Bilder einer Seifenoper: Der Tod der Malerei – PRÆSENS, uo.
2004 – Digitális Nietzsche (Nietzsche és a kognitív tudomány) – Életünk, 2004, 702-712 pp.
2004 – End-of-millenium Virtual Lights and Shadows – in C:/kapi8, 2004. SR Design Studio Bt.
2005. Ethics from an evolutionist point of view – Ethical Perspectives, 2005, 6. 89-102 pp.
2005 – Én állok minden fülkefényben (Naturalizált művészetfilozófia) – Pro-Philosophia, 2005, 42, 107-114 pp.
2005 – Az elme mint holonikus rendszer (Koestler és a kognitív tudomány) – Pro-Philosophia, 2005, 43, 13-20 pp. valamint Iskolakultúra. 2005, 8
2006 – Kiborgián túl –eVilág,, 2006, október, 7-13 pp.
2006 – Digitália mint metafizikai laboratórium
v Periodikumban megjelent művészetfilozófiai esszék, kritikák
1995 – Biciklizni jó! Hanne Nielsennel a vázon, (Kierkegaard művészetfilozófiája) Új Művészet, 95, 7-8. 59. pp.
1995 – Mi van? Semmi. (Tót Endre retrospektív kiállítása a Műcsarnokban – Új Művészet, 95, 10. 18-20 pp.
1995 – Hiszi a PC, Enigma, 1995,
„Acélmosollyal az inga tövében,” Balkon, 1995. május,
„Tetten ért halak”, Balkon, 1996, január-február,
„Repülő disznók”, (Művészet a művészettörténet vége után, Balkon, 1996. április-május.
„Hello, Cindy(k), Cindy Sherman kiállítása és A. Danto művészetfilozófiája”, Balkon, 1996, június
„Előkészített véletlen”, Új Művészet, 1997, március
„Hattyú a komputer vizében”, Új Művészet, 1997, március
„Soha nem térünk ide vissza”, Új Művészet, 1997, május-június
„A nagy illúzió nagy illúzió”, Új Művészet, 1997. október-november.
„Paintingelni jó?” Balkon, 1997, március
„Szellem a gépben”, Új Művészet, 1998. Január-február
„Aki elveszíti énjét, megtalálja azt”, Új Művészet, 1998, április
„Termékváltás a metaforagyárban”, Új Művészet, 1998. augusztus
"Lágyabban játszd a halált!" Új Művészet, 1998, december 19-22.
"More Gently Play Death!" uo. 62-63.
"Agyírás, elmeolvasás", Új Művészet, 1999, március, – Erdély Miklós művészete
"Század az ezredvégen, avagy épülj be!", Új Művészet, 1999, december
"Épülj be vagy ne épülj be, mindkettőt megbánod!" Az Irodalom Visszavág, 2000 tél
"Posthacker barkácsművészet", Új Művészet, 2000, június
"Budimérő az Image Engine-ben", Balkon, 2000, május
"Warhol a szárnyas fejvadász", Balkon, 2000, augusztus
"Sárgamezes zombi", Balkon, 2000, november
"Az elektromos farkasok szeretik a bárányokat?" Új Művészet, 2000, november
"Az ezredvég virtuálfényei és -árnyai", Új Művészet, 2001, január
"Szabadpart", Új Művészet, 2001, április
"Fémes álmok (Doug Aitken Los Angeles-i művész kiállítása Wolfsburgban)" 2001. Új Művészet, augusztus
"Kiborg vagy Istennő?", Új Művészet, 2001december
"Occam borotvája megvillan", Új Művészet, 2002, május
"Videódák", Új Művészet, 2002, augusztus
"Végül csak egy maradhat?" Balkon, 2002, szeptember
"Vidulj, gyászos elme!", Új Művészet, 2003, január
"Az elmélet gyakorlata", ÉS, 2003, december, 12.
"Techné vagy techno: a korszak gigantikus, elektromos szemén át nézni a világot", Műértő, 2004, február
"Szép múlt vár ránk" Új Művészet, 2004, február – Bill Viola kiállítása a londoni National Gallery-ben
"Hogyan legyünk profi amatőrök?", Új Művészet, 2004, március – Rosszcsontok című kiállítás a Műcsarnokban
„Egészen, ami részben” (Peter Weribelről), Új Művészet, 2005, május
„…és minden pillanat elillan” – Pillanatkép – Digitális művészet a Műcsarnokban, Új Művészet, 2006, január
„Megáll az idő.” Waliczky Tamásról – Új Művészet, 2006, február
v Recenziók
"Hamisítás hamisítás" (Radnóti Sándor Hamisítás című könyvéről), Új Művészet, 1996, július 14
„Sok a szöveg?”, Új Művészet, 1996, augusztus
"L. Menyhért László: Képzőművészeti irányzatok a XX. század második felében", Új Művészet, 1997, március
„Olvasó és olvasónő, Don Péter >> A proletárdiktatúra kultúrpolitikája nem lehet Guttmann-nadrág”, Új Művészet, 1997. április
"A vassorrú babe-ek esete Artur C. Dantóval" (Arthur C. Danto A közhely színeváltozása című könyvéről), Új Művészet, 1997, május-június
„Szent-e a hetes szám, Hegyi Lóránd: Pincehelyi”, Új Művészet, 1997, december
"A (szem)éremnek két oldala van" (Kép, fenomén valóság, szerk. Bacsó Béla), Új Művészet, 1999, január
"Fénykép készült FORTE filmre" (Jonathan Crary: A megfigyelő módszerei című könyvéről), Magyar Pszichológiai Szemle, 2001, LVI.2
"Mesterséges örömök kertje" (Crozier: Pszichológia és design, ford.: Farkas András), Új Művészet, 2001, november
"Secretum sigillum" (L. Simon László művészkönyvéről), Szépirodalmi Figyelő, 2003, 6.
„Andy Warhol filozófiája A-tól B-ig”, Szépirodalmi Figyelő, 2005, 3
„Emlékezz Phlebasra”, Szépirodalmi Figyelő, 2005, 4
Vissza a nyitólapra